Waar ligt onze focus op in 2024-2025?
Zoals elk jaar leggen we de focus op een deeltje van ons pedagogisch en didactisch handelen en begeleiden. We halen deze focus uit reflecties met de inspectie, gesprekken met kinderen, ouders en uit voor de hand zijnde officiële gegevens en toetsen.
Dit schooljaar werken we verder met de hele school aan:
verbindende communicatie, gevoelens (KO), herstelgerichte conflicthantering met het herstelpad in de lagere school
en het herstelbankje in KO.
We sleutelen verder aan ons anti-pestplan, zetten in op diversiteit, preventie & herstel en cyberpesten wordt besproken vanaf het vierde leerjaar.
In de kleuterschool zetten we verder in op ouderbetrokkenheid en taal en richten we ons op
'de minder aan bod gekomen of moeilijkere doelen van oriëntatie op de wereld'.
Op de conferentie gaan we op zoek naar activiteiten die deze doelen meer in de focus zetten.
In de lagere school ligt de focus op effectieve didactiek, onze eigen trainers die hun training vorig jaar kregen
nemen de andere leerkrachten mee in het verhaal van EDI.
De gehele zorgploeg gaat zich verdiepen in effectieve feedback, voor kleuters tot het zesde leerjaar.
De zorgjuffen volgen hierrond een nascholing en nemen het geleerde mee in de personeelsvergaderingen, waar ze de know how delen met collega's.